Reklamacje i zwroty | SKLEP ONEAL POLSKA
POLITYKA ZWROTÓW I REKLAMACJI – ONEALSKLEP.PL (WERSJA POPRAWIONA)
1. Okres zwrotów i wymian
Obowiązuje u nas 14-dniowa polityka zwrotów i wymian, co oznacza, że masz 14 dni od otrzymania towaru, aby zażądać zwrotu lub wymiany.
Dotyczy to Klientów będących konsumentami oraz przedsiębiorcami na prawach konsumenta (osoba fizyczna prowadząca działalność, dokonująca zakupu niezwiązanego bezpośrednio z jej zawodowym charakterem).
Aby towar zakwalifikował się do zwrotu lub wymiany, powinien w miarę możliwości:
-
być w stanie niepogorszonym, umożliwiającym jego ponowną sprzedaż,
-
posiadać komplet metek i elementów zestawu,
-
być odesłany – o ile to możliwe – w oryginalnym opakowaniu (np. pudełka od butów, kasków, gogli itp.).
Klient ma prawo zapoznać się z towarem w taki sposób, w jaki mógłby to zrobić w sklepie stacjonarnym (np. przymiarka). Jeżeli jednak towar zostanie użyty w sposób wykraczający poza zwykłe sprawdzenie, Sprzedawca może obniżyć kwotę zwrotu odpowiednio do stopnia zmniejszenia wartości rzeczy.
Koszt odesłania towaru w przypadku odstąpienia od umowy w ustawowym terminie 14 dni ponosi Klient, chyba że w opisie oferty wyraźnie wskazano inaczej.
2. Samodzielne zwroty (przez konto klienta)
Aby ułatwić zgłaszanie zwrotów, umożliwiamy samodzielne zainicjowanie zwrotu poprzez konto klienta:
Po zalogowaniu wybierz zamówienie, a następnie produkt do zwrotu i postępuj zgodnie z instrukcjami.
Po przesłaniu zgłoszenia zwrotu przez konto klienta otrzymasz od nas informacje dotyczące sposobu odesłania paczki.
3. Zwroty towaru (kontakt ręczny)
Jeśli nie chcesz korzystać z samodzielnych zwrotów, możesz zgłosić zwrot bezpośrednio, kontaktując się z nami:
W zgłoszeniu prosimy podać:
-
imię i nazwisko,
-
adres,
-
numer zamówienia,
-
numer konta bankowego (jeśli płatność nie była internetowa).
Po akceptacji zgłoszenia zwrotu udzielimy instrukcji dotyczących odesłania paczki.
Zwroty należy wysłać na adres:
Dmowskiego 31, 33-300 Nowy Sącz
Zalecamy wcześniejsze zgłoszenie zwrotu przed odesłaniem towaru – ułatwi to i przyspieszy obsługę.
Brak wcześniejszego zgłoszenia nie pozbawia jednak Klienta będącego konsumentem lub przedsiębiorcą na prawach konsumenta prawa do odstąpienia od umowy w ustawowym terminie 14 dni.
Zwroty wynikające z ustawowego prawa odstąpienia od umowy przyjmujemy od Klientów będących konsumentami oraz przedsiębiorcami na prawach konsumenta.
Zwrot towaru zakupionego na fakturę VAT na firmę przez pozostałych przedsiębiorców (niebędących na prawach konsumenta) jest możliwy jedynie po wcześniejszym indywidualnym uzgodnieniu przed zakupem.
4. Wymiana towaru
Klient ma prawo wymienić produkt na inny rozmiar lub model w ciągu 14 dni od otrzymania przesyłki.
Przed odesłaniem towaru prosimy o wcześniejszy kontakt:
W wiadomości prosimy podać:
-
imię i nazwisko,
-
adres,
-
numer zamówienia,
-
produkt oraz wybrany model/rozmiar.
Po kontakcie potwierdzimy dostępność produktu i przekażemy dalsze instrukcje.
Koszt wysyłki towaru do sklepu oraz koszt wysłania produktu wymienionego ponosi klient, chyba że w opisie oferty wyraźnie zaznaczono inaczej.
Dla przyspieszenia procesu wymiany zalecamy wcześniejszą rezerwację towaru — złóż zamówienie i wpisz w komentarzu:
„Zamówienie na wymianę – nr poprzedniego zamówienia: XXXXX”
5. Uszkodzenia i problemy z zamówieniem
Po otrzymaniu przesyłki należy ją sprawdzić. Jeśli towar jest uszkodzony, wadliwy lub niewłaściwy:
📧 skontaktuj się z nami niezwłocznie: onealsklep@gmail.com
Dzięki temu możemy szybko ocenić sytuację i zaproponować rozwiązanie (np. wymianę, naprawę, zwrot części lub całości środków).
6. Reklamacje
W sklepie onealsklep.pl oferujemy wyłącznie oryginalne, fabrycznie nowe produkty pochodzące od autoryzowanych dystrybutorów.
Reklamację można złożyć w przypadku niezgodności towaru z umową.
Reklamacji nie podlegają m.in.:
-
uszkodzenia z winy użytkownika,
-
niewłaściwe użytkowanie, brak konserwacji,
-
zaniedbania, urazy mechaniczne,
-
szkody powstałe wskutek zdarzeń losowych.
Jak zgłosić reklamację?
Przed odesłaniem towaru konieczny jest kontakt:
W zgłoszeniu prosimy podać:
-
imię i nazwisko,
-
adres,
-
numer zamówienia,
-
dokładny opis wady, najlepiej ze zdjęciami.
Po wstępnym zgłoszeniu poprosimy o odesłanie towaru na nasz adres, jeśli będzie to konieczne do rozpatrzenia reklamacji.
Termin rozpatrzenia reklamacji:
Reklamacja zostanie rozpatrzona w ciągu 14 dni kalendarzowych od otrzymania reklamowanego towaru (lub od otrzymania kompletnego zgłoszenia, jeżeli odesłanie towaru nie jest konieczne).
Brak odpowiedzi w powyższym terminie oznacza uznanie reklamacji Klienta będącego konsumentem lub przedsiębiorcą na prawach konsumenta.
W przypadku uzasadnionej reklamacji koszt transportu pokrywa sklep.
W przypadku nieuzasadnionej reklamacji – towar odsyłany jest na koszt klienta.
Nieodebrana, odrzucona reklamacja przechowywana jest przez co najmniej 3 miesiące od poinformowania Klienta o decyzji. Po tym okresie towar może zostać zutylizowany.
7. Wyjątki / Towary niepodlegające zwrotom
Z uwagi na przepisy Ustawy o prawach konsumenta oraz specyfikę niektórych produktów, prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje w szczególności w odniesieniu do:
-
towarów łatwo psujących się lub mających krótki termin przydatności (np. żywność, niektóre suplementy, rośliny),
-
produktów personalizowanych lub wykonywanych na specjalne zamówienie Klienta (np. produkty z indywidualnym nadrukiem),
-
zapieczętowanych produktów do higieny osobistej (np. określone kosmetyki, bielizna, ochraniacze), jeżeli po dostarczeniu opakowanie zostało otwarte,
-
materiałów niebezpiecznych, łatwopalnych cieczy lub gazów (jeśli występują w ofercie),
-
kart podarunkowych (voucherów).
Towary objęte wyprzedażą lub promocją co do zasady podlegają zwrotowi na takich samych zasadach jak inne produkty, chyba że dotyczą kategorii wymienionych powyżej, dla których prawo odstąpienia od umowy jest ustawowo wyłączone.
W razie wątpliwości co do możliwości zwrotu danego produktu prosimy o kontakt przed zakupem.
8. 14-dniowy okres odstąpienia od umowy w UE
Jeśli towar został wysłany do państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Klient ma prawo odstąpić od umowy w ciągu 14 dni bez podawania przyczyny (dotyczy konsumentów oraz przedsiębiorców na prawach konsumenta).
Towar powinien zostać odesłany w stanie niepogorszonym, z metkami i – o ile to możliwe – w oryginalnym opakowaniu.
Klient odpowiada za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
9. Zwroty kosztów
Po otrzymaniu i sprawdzeniu zwrotu poinformujemy Cię, czy został zaakceptowany.
Jeśli zwrot zostanie zaakceptowany, zwrot środków nastąpi:
-
automatycznie na pierwotną metodę płatności (dla płatności online), lub
-
przelewem na konto bankowe podane przez klienta (jeśli płatność była tradycyjna).
Zwrot realizujemy w ciągu 10 dni roboczych od momentu pozytywnego rozpatrzenia zwrotu (nie później niż w terminach wynikających z obowiązujących przepisów prawa). Pamiętaj, że banki oraz operatorzy płatności mogą potrzebować dodatkowego czasu na zaksięgowanie środków.
Jeśli od zaakceptowania zwrotu minęło ponad 15 dni roboczych i nie otrzymałeś środków, prosimy o kontakt: onealsklep@gmail.com